18 December 2011

Jarak.



Pada kejauhan ini.

Tika kau senyum.
Aku senyum.

Tika kau bersedih.
Aku sama merasa sedih.

Tika kau sayu.
Aku ingin sekali sama rasa sayu.

Tika kau gembira.
Aku tumpang sama gembira.

Tanpa aku sedar , di kejauhan ini . Tiada ruang infiniti yang mampu mengosongkan rasa ini.

Ditepuk tampar , aku tetap tak rasa sakit. Bagi aku Jauh cuma jarak.
Beribu batu cuma ukuran, yang aku akan ukur sampai lebam sebab tak rasa jauh.

Angka - angka pada Kilometer jarak , pada aku cuma angka yang ditambah Kilometer padanya.

Hentak aku pakai batu sekali pun.
Pada susunan ide - ide yang janggal ini tetap membawa aku memberi senyuman, dan berpegang pada ini.

Jarak cuma jarak.
Beribu batu Kilometer cuma Beribu batu Kilometer.
Tiada cinta yang padang jarak padang tekukur.
Kalau diukur Beribu Kilometer tetap nampaknya seratus meter.

p.s : Ya Rabbi , Kuatkan aku dalam menghadapi medan "peperangan" ini. Berikan aku "perisai" untuk terus berlawan. berlawan dan berlawan untuk Chenta hati.

2 comments:

C Zakura's said...

AMIN, SEMOGA TUHAN PERMUDAHKAN SEGALA URUSAN KITA BERSAMA..;)
saya betul2 rindukan awak..

Nizam Aziz said...

Amin juga sayang.

Saya lagi betul-betul rindukan awak. ;)

All time ;