25 December 2010

hendak sahaja aku hentak.


keliling-keliling pening !
hendak sahaja aku hentakkan !
biar pusing semua !
hendak sahaja aku bentakkan !
biar tahu semua !

yang aku sedang dalam laut masalah !
kapalnya pula penuh risalah !
lanunnya penuh tiada rasa bersalah !
lawannya pula tiada pernah mengalah !

ah tolonglah !
konon kalau aku nangis,ada simpati !
pergilah mati !
itu kata mereka yang mati hati !

hendak sahaja kepala ini aku hentak ke dinding yang putih!
biar berpercikan darah merah itu,supaya mereka tahu betapa sakit aku !
biar berbalut kepala aku,supaya mereka tahu betapa tiada mudah tersembuh luka aku !
biar manusia terjegil mata mereka.kata aku gila.kata aku hati kaku.!

ah tolonglah !
konon kalau aku marah,ada yang mahu dekat.!
simbah api pekat!
itu kata mereka yang dengki terlekat !
macam kuman susah nak basmi !

cuba tenang.
cuba senyum.
cuba iyakan sahaja apa yang berlaku.
cuba redha.

terasa bebas.?
cukuplah kau terbabas.
aku tiada mahu kau terlajak jauh.
biarlah jauh itu tersauh.

p.s ; benang itu halus untuk mata kasar tangkap,tapi ianya dapat ditangkap jika tenang.

No comments:

All time ;