25 December 2010

maaf, entry ini jiwang.

ruang masa aku kosong.
ya,aku tiada bohong.
paling-paling pun aku terpesong.

ruang sebelah badan aku tiada bernyawa.
ya,macam orang yang tiada nyawa.

dulu,rasa-rasa aku,ianya penuh.
fikir-fikir jenuh.
cuba aku putarkan kembali penuh nostalgia.
bayang-bayang bunuh.

macam orang cocok-cocok badan kau.
sakitnya pasti terasa.
macam filer horror.yang kau tengok pasti terjegil.
takutnya aku terasa.

jerit !

ahh ! sudah ! lenyapkan sahaja itu !

lari !

huish! selesai ! tak kemana kau pergi !

syaitan-syaitan itu enak ketawa macam kau jahil.
kau pula enak tertawa-tawa sambil berlari.
tiada sedar apa yang kau kejarkan.
kononya.kejar yang pasti.

kau buat aku ketawa.
kau buat aku sendawa.

cuba lihat angin lalu di sebelah kau?
kosong.
lihatlah kau sekalipun pakai cermin mata tembus belakang.
angin itu tiada mungkin kau dapat lihat.
ruang sebelah kau kosong

kau bangga sekarang ?
kau senyum sekarang ?

untunglah,mereka merasa itu.
kau tiada merasa itu.

tapi,tadahkan dua tangan kau yang tiada seberapa itu.
kerana kau patut sujud syukur.jangan cuba herdik aku.
aku cuma cuba berfikir cerdik,tapi tiadalah aku secerdik mana.

p.s ; harga sebuah kehidupan itu,tiada ternilai.

No comments:

All time ;