13 September 2011

Diari seorang perindu.


"Are you doing well?, Aren't you sick?
I worry about you without me.
I hope that you eat well even if you are busy,
bundle up when it's cold, and live strongly without crying."

"I worry too much, don't I? I'm talking too much, aren't I?
I'm only telling you things like a habit.  I keep Nagging all the time,
I keep seeing your tears and it is hard for you i knew it."

"I believe that you'll do fine just as I know you will.
I don't want to stain your smiling picture with my tears
so today, I keep on smiling."

Awak , ye awak, awak lah yang sedang baca ni sekarang. awak sehat tak ? awak demam ea ? awak dah makan ? awak dah makan ubat tak ? belajar awak macam mana ? 

Tidur awak cukup tak ? Awak dapat tidur lena tak kalau tak dapat bobok daripada saya ? awak dapat tidur lena tak kalau saya tak nyanyikan lullaby untuk awak ? awak rasa tenang kan kalau telefon bimbit awak kosong tanpa sebarang pesanan ringkas dan panggilan daripada saya ?

Saya cuma nak pesan , belajar rajin - rajin , jangan berputus asa pada setiap apa yang awak lalui dan tempuhi , ingat tu semua kehidupan , tiada rintangan tiada cabaran tiada ujian itu bukan kehidupan namanya.

Jangan lupa makan ubat kalau demam ye ? jangan lupa study kalau ada test ye ? jangan tinggal makan , nanti sakit perut macam mana ? haa . 

Sebelum tidur jangan lupa basuh kaki, baca doa sebelum tidur. Kalau terkejut masa awak tidur , bangun basuh muka , tenangkan diri. 

kalau sebelum tidur rasa nak bobok , bayangkan sahaja macam saya ada untuk bobokkan awak seperti malam - malam sebelum - sebelum ni ye ? Tidur jangan lasak - lasak ea , nanti jatuh katil .haa.

Saya tahu awak rasa kehidupan awak lebih tenang tanpa saya. Saya pun tidak tahu yang saya masih bermain atau tidak dalam minda awak sekarang, macam mana awak sering bermain dalam minda saya 

Saya hanya mampu duduk di sini , menadah tangan untuk kebahagiaan awak dan kesejahteraan awak. Awak jaga diri baik - baik ye , ingat semua pesan saya. Kalau tak bisa rindukan saya lagi . Luputkan sahaja saya daripada hidup awak ye ?Saya redha. ;)

No comments:

All time ;