22 April 2011

Kecil - Kecil Dahulu.

Aku masih ingat , masa itu. Aku masih mentah . Berhingusan lagi.

N : "Makkk, Cinta tu apa mak ?,kenapa orang kat tv uh asyik cakap saya cinta awak je mak?"
Cik Rose : "Cinta tu apa adik tanya ? adik sayang mak tak?"
N: "Mestilah sayang mak , mak yang lahirkan adik , mak jaga adik."
Cik Rose : "Itulah cinta, kasih sayang ."
N: "Lah macam tu ke mak ?"
Cik Rose : " Ye, angah" *sambil tersenyum*

Masa itu , Masuk telinga kanan , keluar telinga kiri. Dunia aku terus berputar seiring dengan tumbesaran aku yang sehat lah juga. Guli , Sembunyi Ibu , Gasing , Sudah aku tinggalkan.

Sekarang baru aku tahu apa itu erti cinta. Cinta tak bermakna kita memiliki , Cinta tak bermakna kita Sayang , Cinta tak bermakna kita rindu , Cinta tak bermakna kita Kasih. Cinta itu terlalu subjektif.

Sakit , Perit , Sedih , Hiba , Senyum , Ketawa , Gembira . Campuran itu menjadikan cinta terus berdiri atas nama Cinta."Jadi renung - renungkanlah, selamat beramal" *ketawa*

p.s : Sekarang Cik rose dah tak perlu  terangkan apa itu cinta. (:

2 comments:

C Zakura's said...

indah kan cinta tu kalau kite betol2 menghargai dan mnyayangi dia sepenuh hati kite.. ;)

Nizam Ash Aziz said...

ye sayang. really2 agree with you sayang. (:

All time ;