16 March 2011

Bagaimana ku nanti.

Terjaga , Bingkas aku tepis kan segala mimpi yang berlaga - laga.
Berlari , Seribu satu langkah disusun mencari arah yang berjelaga,

Bagaimana ku nanti. Bila mana Zahir ini tak selamanya begini.
Bagaimana ku nanti. Bila mana Mulot yang menyerang tiada pernah berhenti.

Mengutok.
Mencaci.
Sudah , aku mengantok.
sudah , aku benci.

Deruan peluru yang disusun dengan kata - kata merobek setiap isi - isi lahiriah.
Coretan calaran yang ditakik penuh rasa ngilu ditoreh tanpa perlu bermadah.

Tidak sedikit aku lari.
Tanpa aku perlu lari.
kejar kejar dan mencari.
Sedangkan yang lain sibuk berselindung bawah mentari.

Kata mereka mentari itu Penyelamat mereka.
Kata mereka Sinar mentari itu temani mereka
Setiap masa.Setiap tika.

Sedar atau tidak , yang mereka sedang berlakon.
paling tidak , mereka yang memerhati bangkitkan rasa jakon.

"Jangan pernah mengeluh menjadi pelakon kepada setiap babak aksi , romantis , drama , seram , tragik dunia . Ianya sudah tertulis oleh YANG MAHA ESA dalam skrip hidup anda ."

p.s : Pelakon Ekstra.

No comments:

All time ;