08 February 2011

Kenapa kita selalu jumpa orang yang salah ?

Salam.
Ini aku panggil double reblog. Bukan apa , aku minat akan entry dan isinya. Hebat. *senyum*

Aslinya daripada akuqute.blogspot . Jumpanya daripada ini nisamenaip.blogspot. Jadi sahaja ingin kongsikan.

Kenapa kita selalu jumpa orang yang salah


  1. Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh yang sebenar , masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.
  2. Memang Allah sengaja temukan kita dengan orang yang salaha supaya kita boleh menjadi penilai yang baik.
  3. Memang Allah Sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan daripada Allah SWT.
  4. Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya bila mana kita mendapat pengganti yang baru, dia MAMPU BERI KASIH SAYANG YANG TERBAIK , KHAS UNTUK DIRI KITA.
  5. Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa Allah MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...
  6. Memang Allahsengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
  7. Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yangg salah supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA.
  8. Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA Allah.
  9. Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL DAN JUGA MENJIWAI PERANAN SEBAGAI PELAKON TAMBAHAN YANG MENUMPANG HIDUP DI DUNIA YANG SEMENTARA INI.

"My momma always said you can tell a lot about a person by their shoes, where the go, where they've been. I've worn lots of shoes, I bet if I think about it real hard I can remember my first pair of shoes."

Bagi aku . Filem ini sangat Epik. "Forrest Gump" , Tahun 1994 , aku baru 4 tahun. *senyum*

p.s : Masih menanti . dan terus menanti. :)

No comments:

All time ;