18 January 2011

Kalau Cinta Jangan kacau . (:

"Kalau cinta jangan kacau
Kalau sayang tak perlu marah
Kalau ikhlas tak minta berbalas
Serahkan cinta mu
Pada yang punya cinta
"

Ok , Terpanggil aku untuk menaip tentang lirik di atas . Kenapa ? cuba hayati lirik itu betol - betol ?

Situasi: "Kalau cinta jangan kacau"

Ok , cuba anda fahamkan betul - betul , 
cuba bayangkan situasi di mana teman lelaki atau teman wanita anda senantiasa cuba menjadi spy anda 25/7 ?

perlukah ?

Perempuan : " Awak di mana ? dengan siapa ?"
lelaki : "Eh , saya di...,dengan,,,,,"

Atau

Perempuan : "Awak sedang buat apa ? boleh saya ajak berbual malam ni?"
lelaki : "Saya sedang belajar lah, harap awak faham, ini untuk masa depan saya dan awak nanti ok ?"

Situasi : "Kalau sayang tak perlu marah"

Perlukah ?


Lelaki : "Kenapa lambat awak angkat telefon, balas mesej.bla bla bla..!"
Perempuan : "Saya mandi ok ! janganlah fikir bukan - bukan !"

Atau

Perempuan : " Awak keluar dengan siapa tadi ye ? saya nampak elok awak berbual dengan perempuan tu?
Lelaki : "awak punya hak untuk halang saya ke keluar dengan siapa ? awak dengar sini ye , even dengan siapa pun saya keluar , di hati saya tetap awak ok."

Situasi : "Kalau Ikhlas Tak Mintak berbalas"

Perlukah ?

Perempuan : " Memandangkan hari jadi awak saya dah belikan jam untk awak , jadi hari jadi saya pun saya nak jam ok ? yang dekat kedai guess tu ? "
Lelaki : " Garu kepala"

Atau

Lelaki : "Awak , memandangkan saya dah hantar awak balik ni , apa kata awak berikan saya kiss di pipi ?
Perempuan : "??????"

"Telah ku percayakan
Hati ini pada mu
Maka kita tak saling risau"

Namun , Jika anda, anda dan anda berpegang teguh pada prinsip di atas , maka terciptalah kepercayaan yang utuh di antara satu sama lain di mana hilanglah rasa seperti , 

Lelaki : " peh , ada orang nak rembat awek aku" , 
Perempuan :" Peh minah uh bukan main dengan pakwe aku"

 Jika rasa sayang , percaya dan saling memahami itu kuat antara satu sama lain , maka terhindarlah rasa ingin curang antara satu sama lain.  

"Jika ada yang memberi pasti ada yang mengambil. Jika ada pengambilan , pasti ada pemberian"

"Seluruh Jiwa ku
Hanya diri mu
Yang aku mahu"


OK , Aku tipu semua orang dengan Adobe Photoshop , Yang kulit aku putih macam Edward Cullen.

p.s ; Jacob Black : "I'm Gonna fight for you until your heart stops beating"

3 comments:

aNnE said...

haha yang penting kene caye je kot..tp berhati2..haha

nice bro ;p

aliza said...

bermadah2..suke lagu tuu :)

Nizam Ash Aziz said...

anne : yupp , percaya dan saling memahami tu penting bangat ! tapi berhati2 ? wahh ? semacam je. :P

kak aliza : hehe, tuh lah ,saya pun suka lagu tuh. hehe (:

All time ;