23 October 2011

Babi lah aku.


Semalam pinar - pinar mata aku , entah apa aku bebalkan otak aku ni. Orang nak kehidupan . Aku pun nak satu.

Tapi aku hampir sesat . Sesat dalam jalan yang tegak dan lurus.

Ini semua kerana aku rasa kosong dan mahu kehidupan.

Aku rasa sangat babi setelah terlihat kan botol Heineken kaca yang bergelimpangan. Memang sangat babi.

Kisah sosial lama , datang macam babi. Babi lah aku sebab aku tak dapat lari daripada ni semua. Memang babi sebab babi pun tak babi macam aku.

Lagi babi bila aku nampak dua tiga figura yang melayang - layang depan aku setelah meneguk kencing setan Heineken .

Ye , aku sedang membabikan diri aku bersama kisah sosial lampau jimba - jimba yang aku tak mahu dulu.

Syukur itu semua dalam mimpi. Aku tersedar. Mengucap panjang.

Semalam Wann hantar aku depan rumah , dia siap cakap "I Love You "  , ok , aku rasa sangat babi . Kelembutan dia buat aku terpikat dengan kaum sejenis. Songsang itu. Celaka.

Sayang aku pada kehidupan sekarang. Aku tak mahu kehidupan yang dulu. Aku jahat dulu. macam babi.

Ditagih kembali jalan yang lurus ini pada Sujud subuh. Ya Allah , jangan kau sesatkan aku. Jangan kau biar aku Gelincirkan Matahari daripada barat.

Takut , lemah aku rasa sangat kerdil.

No comments:

All time ;