16 May 2011

hati tak pernah menipu.

Malam ini , rasanya bulan mengambang penuh, entah kenapa. hati aku rasa kosong. hati aku rasa sangat terasa. Entah apa yang aku rasakan , aku rasa kosong. tiada apa - apa , Mood entah lari ke mana.

Ini semua gara - gara tangan dan mata aku gatal buka kembali apa yang tidak sepatotnya , yeah , ianya berlaku sekali lagi , tetapi tidak aku untuk menyalahkan dia.

Janjinya , kosongkan semuanya , paling tidak , yang menyentuh hati aku dibuang. Kerana dia,aku buat apa yang dituroti kerana tidak mahu dia tersentuh , walaupun sedikit, tapi apa yang aku dapat ? dia kata tiada apa - apa, tapi apa aku nampak ? apa aku baca ?, tiada mengapa, hati ini bila diruntun , ia tetap kuat , namanya diberi pengalis peluru , yang beralaskan hati.

ya , ianya sangat meruntuhkan semangat aku.
ya , ianya mengalerkan air mata aku.
ya , ianya menghilangkan kejantanan aku.
ya , ianya mematikan liang roma yang menarik segenap kedinginan.

ya , aku kaku hati ku.
ya , aku kaku perasaan ku.
ya , aku paku tangisan ku.
ya , aku terkaku baca apa yang dibaca ku.

Jika ya , khabarkan sahaja ya, jangan kata tiada apa - apa.
Jika benar , iyakan sahaja , tiada aku rasa seperti tertipu olehnya.

tapi tidak mengapa. selagi aku hidup.
selagi tidak pekat darah di kahak ku ini.
selagi mampu sejuk panas luar biasa aku ini.
simpan lah, simpan lah, aku tidak mahu tahu.
cukup sekadar , apa yang mata aku baca, apa yang mulot aku terkumat kamit , apa yang mata aku alirkan. aku suka perasaan ini , sudah lama ia tidak datang menerpa menguji kesabaran dan ketabahan aku.

p.s : heart never lies. (:

No comments:

All time ;