08 July 2010

sampai bila..

hey jiwa,hey kacau,
sampai bila kau nak buat hati aku kacau bilau,

hey gundah,hey gulana,
kelak sampai bila kau bertahan menjadi racun bahana,

oh,sudah hentikanlah,
cukuplah,aku dah penat lah,
dengan semua tipu helah,

hey akal,hey minda,
tutup sudahlah angan yang buat kau menafikan logika,

oh,sudah noktahkanlah,
segalannya sudah lenyap lah,
lenyap dibawa angin yang lelah,
 
hey kaki,hey tangan,
abaikan sahaja perbuatan yang mampu membuat kau berangan

hey memori,hey lepas,
sudahkanlah sahaja benda yang sudah berlepas,

hey kata,hey bicara,
akhiri sahajalah benda yang bermula,

hey mata,hey pandangan,
matikan sajalah visi yang mampu buat kau rasa di awan-awangan,

hey nafas,
hey ajal,
jika di sini bermulannya segala benda yang terlepas,
biarkanlah sahaja datangnnya ajal,

hey jasad,dan wahai "sakaratulMaut"
aku terima segala takdir dan penentu yang memaut,
 
"JIKA ESOK TIADA LAGI RUANG UNTUK AKU BERNAFAS"
LEPASKAN LAH SEGALANYA SUPAYA KELAK DI AKHIRAT DIBAHAS"
"AKU INSAN BIASA"
"AKU HAMBA-NYA"


p.s;cukuplah,noktahkanlah sahaja..

No comments:

All time ;