21 October 2011

Want - to - be. (Troll)


Wan abe , bukan wan abe tu. Want - to - be atau senang aku gelar Wannabe.

Aku bukan wannabe , tapi aku tak nak jadi wanabe , tapi aku tak sedar aku dah jadi wannabe.

Sebenarnya kita dah lama sangat jadi wannabe , cuma kita tak pernah sedar yang kita tak pernah berjaya dalam wannabe yang kita tak pernah sedar. Haram punya ayat belit - belit.

Green Day cakap American Idiot , Kita Cakap Malaysian Idiot because many of them want-to-be rempitters. Jad*h.

My Chemical Romance nyanyi Helena , kita pulak sibuk nak jadi macam dalam klip video Helena tu , Sorang - sorang tercalit makeup , apa yang aku nampak. Mangsa Fesyen yang Kritikal. Tipikal. Itu Gothic Ba*i.

Lee Min Ho dalam Boys Over Flower cakap "Saranghaee" , dam* , lembut , sangat romantik , dengan kejambuan mukanya , Flawless skin-nya . Yang Hero Malaya sekarang ni , Muka macam bontot periuk kuali pun ada semangat nak jadi Lee Min Ho What , *maaf kalau butthurt* Sejambak bunga diberi pada aweks mereka , dengan ucapan "Saranghaee" , "Sarang burung kepala hotak awak!". Kan ? Butthurt tak ? Best tak kena kepala hotak bila jadi korean-want-to-be-but-self-like-ugly-duckling.

Si Bohemian , Freddie Mercury sibuk bernyanyi tentang kesetiaan percintaan Homo nya dalam Love Of My Life , bait - bait tentang lagu itu cukup mengambarkan tentang kesetiaan. Tapi Tipikal want-to-be ni Sering sangat Love Of My Life dengan Pasangan mereka , last - last, Last Of My Life , Love Of My life Pun entah berambus mana.

Linkin Park Nyanyi The Catalyst , tenang rilek - rilek je , Semuanya ketenangan dan kedamaian dalam lagu tu , Tapi yang kita want-to-be part of Linkin park , sibuk Nak ada BERRRSSIIIHHHH! huh bersih Haremm.

Julian Casablancas , anak model itali ni buat aku sering kali mengantuk dengan apa yang dia nak cuba sampaikan. "You only Live Once" , haa ye Semuanya Live Once, Tapi masing - masing berlagak berani nak mampus punya lah macam Live itu Twice.

Last but not least , bagi aku P.Diddy adalah sangat hensem ok bila cakap tentang Fashion, P.Diddy tu Hip hop kan? Yang rap terkinja - kinja tu kan ? tapi dia sangat ada sense of fashion yang hebat. Sentiasa kemas . Tapi sayang , tiada pun yang want-to-be  menjadi kemas seperti dia.

Apa yang aku nampak bila Hip-hop, Seluar Londeh nampak Boxer kotak - kotak. Da*n. Aku mengucap panjang. Itu sangat Want-to-be ok.

p.s : Wan abe tu kawan aku yang lembut , aku trauma dengan dia sebab dia suka main raba tapper.

No comments:

All time ;