21 August 2011

Pulang #3


Malam ini , dinginnya sama sahaja seperti biasa - biasa. Tapi kedinginan hubungan yang kami rasakan , dapat dihangatkan dengan pantasnya  hadir rasa bertolak ansur. Aku akui semua salah aku. Ini lah jadinya apabila minda mengawal setiap genap ruang minda.

Hari ini , genap atau ganjil sudah tiga puluh lima hari aku dan chenta hati berjauhan . Sayu. Bermacam - macam kami hadapi dalam hubungan bukan "within walking distance" ini. Dia sedang berperang di sana , berperang dengan minda dan kekuatan hati.

Hati ini jadi semakin sayu tatkala dia mengucapkan kata rindu pada keluarganya dan aku. Terdetik lagi di hati aku "kalau lah Kuala Lumpur tu aku boleh jalan kaki je pergi ?" . Tapi aku percaya yang dia kuat sejak daripada hari pertamanya di sana. Aku dapat rasakan kekuatannya.

Sama kekuatannya sebelum kami berjauhan seperti ini . Seperti biasa , garis demi garis aku carikkan pada angka - angka kalendar di dinding putih ini , bentuknya berbagai . Ada aku gariskan , ada aku bulatkan. Definisinya tetap sama menunggu kepulangan si dia yang tinggal lagi beberapa hari sahaja.

Harap terukir senyumannya , terlepas lah segala kerinduan pada keluarganya yang terpenjara lama dalam dirinya , Setelah tiba tarikah yang dinantikan. Saya mendoakan kepulangan awak dengan selamat Chenta Hati.

Haa , lupa. Awak masih merenung saya dengan ukiran senyuman paling manis dalam dunia ini . Statik senyuman awak. Walaupun awak jauh , saya dapat rasa semuanya. Saya tak pernah lepaskan telefon bimbit saya daripada genggaman saya. Sebab saya tahu , awak sentiasa teman saya dengan senyuman manis milik awak. Awak selalu ada untuk saya Chenta Hati.

*Ditaip ketika awak sedang sibuk menelaah buku untuk kuiz awak*


"You raise me up, so I can stand on mountains
You raise me up, to walk on stormy seas
I am strong when I am on your shoulders
You raise me up to more than I can be."

2 comments:

C Zakura's said...

hehehe~~ wah ! so sweet ! tak saba nak tunggu the last part tuk semua puisi yang awak compile menjadi 1 tu... haihh~~ hehehe~~
love u dear ! n mish mish mish mish u !!

Nizam Aziz said...

oh ada last part eh ? hehehe. mana awak tahu nieh ? hahaha. :D

Love you too my dear , miss you as usual. <3 (:

All time ;