09 July 2011

Wet World , GCB dan Sekali Lagi Cinta. (:


Malam sebelum kejadian , "Takpe, B tidur dulu eaa , ty sayang kejot b eaa" , saya pun "Urmm, yelah sayang , kejut taw , jangan tak kejut eaa" , Jadi malamnya itu , tidur seperti biasa.


Pagi itu , Kedengaran Alarm bingit kuat di telinga saya, Tanggal 5 Julai 2011 sudah pun tiba, sebentar , tiada langsung miss call yang saya terima ? tergaru - garu kepala , dan akhirnya saya yang mengejutkan si Chenta hati untuk bangun. Keadaan menjadi terbalik . *tersenyum*


Pada mulanya , rancangan kami untuk ke Batu Pahat , mengambil Transcript keputusan LI kami , dan seterusnya itu rancangan kami mahu ke Wet World , namun ada sesuatu yang tidak diingini menghalang kami daripada meneruskan rancangan kami hari itu , jadi tiada lah Wet World , tapi tidak mengapa. Perjalanan tetap diteruskan. 

 Chenta hati , awak tak nak cuba jadi Pelumba F1 wanita pertama ke ? kalau F1 tiada lampu merah tau, *ketawa*

Perjalanan ke Batu Pahat , mengambil masa sekejap , tidak rasa langsung perjalanannya ,kerana Si Chenta hati memecut bagaikan pemandu F1 yang berjaya, saya pula di sebelah sibuk membebel , tukar siarang Radio, niat di hati nak bawa , tapi P tak dapat lagi , haishh, tapi Si Chenta Hati baik , dia benarkan juga saya bawa , Terima Kasih Chenta Hati. Sayang Awak sangat - sangat !


Jam menunjukkan hampir waktu makan Tengah hari , Si Chenta Hati mengadu lapar, lapar , lapar , lagipun kalau kami teruskan perjalanan ke Kolej , sudah tentu semua staff keluar makan , jadi kami membuat keputusan untuk menelan sesuatu di BP MALL.


Satu Food Court kat BP Mall tu kami tawaf, tawaf punya tawaf punya tawaf, kami memutuskan untuk makan Nasi Goreng Amerika Syarikat bersama. Dalam sedang makan - makan , Si Chenta Hati sibuk menasihatkan saya supaya makan jangan berulamkan air , nanti cepat BUNCIT. oh tidak ! *ketawa*


Tepat pukol 2.00 petang , kami beredar dari BP MALL dan terus ke Kolej , setibanya di sana, Si Chenta Hati sibuk bertanyakan "eh, boleh ke pakai macam ni b?boleh ke ?sayang takotlah" , "Ah, boleh lah sayang, jangan risau eaa", cewah sedapkan hati , dengan rambot yang bertocang kat belakang ni, risau juga nak masuk, takut2 kena kompaun lagi kan, *ketawa* .

Chenta hati cakap, Mata saya kecik sangat - sangat.Tapi bagi saya mata awak tetap "membunuh". (:

Alhamdullilah, segalanya berjalan dengan lancar, Transcript akhirnya berjaya kami dapatkan. Tapi yang buat saya "kembang" ialah , bila Si Chenta Hati saya dipuji oleh seorang Staff di situ Miss Nana, "Eh , awak, makin cantik ye ", ceh macam saya pula dipuji. *ketawa* , untung awak chenta hati , ada orang puji awak. (:

 Chenta Hati sedang Khusyuk menyanyi, sungguh merdu suaranya ! (:

Perjalanan kami diteruskan lagi , kali ini ke Square One , Di sana tempat pertama yang kami tuju adalah , KARA-OKE , pusingan pertama hanya 15 lagu, hanya? *Ketawa* , kemudian diikuti pusingan kedua dengan 10 lagi lagu, Saya dan Chenta Hati , masing - masing berentap , cewahh, tapi memang saya akui , saya kalah dengan vokal berbagai Chenta Hati saya. *senyum*.

 Syiling ini menyaksikan kekalahan saya dalam penentuan Menonton Wayang,Samaada Transformers 3 atau Sekali Lagi *Haish*


Slot aktiviti kami seterusnya diisi dengan menonton wayang, Dua filem menjadi pilihan , namun selepas bertaruh membaling Syiling, saya tewas, jadi Selamat Tinggal TRANSFORMERS 3 , hello SEKALI LAGI CINTA.


Mengikut jadual tayangan , Tiket yang kami beli waktu mula adalah 6.45 petang, jadi kami mengisikan waktu lapang yang ada dengan bermain DAYTONA, tak tahu apa DAYTONA? pergi cari dalam kamus ye ? *ketawa*, tapi malangnya, malangnya,malangnya, *ketawa* , saya, saya, saya,..KALAH! , malunya nak cakap. *ketawa*

Manis , manis jugak , Tapi sekali dah "racing" , oh tidak, kalah saya. -.-

Waktu tayangan tiba, Hampir 1 Jam 45 minti di dalam pawagam , ternyata cerita SEKALI LAGI CINTA memberi impak besar, lagi - lagi pada mereka yang sedang bercinta ,seperti saya dan Chenta Hati saya , cewah, *ketawa* ,


Kisah SEKALI LAGI CINTA, Mengisahkan kemelut percintaan seorang gadis biasa, dengan seorang lelaki yang berada , namun pada akhirnya lelaki itu menghidap penyakit autistik dan lupa segalanya, yang bahawa dia pernah kahwin dan memiliki anak , Tahnniah pada Shaheizy Sam kerana membawa watak seorang yang berpenyakit Autistik dengan berjaya.


Aktiviti kami diteruskan lagi , kali ini Si Chenta Hati sudah berjanji , dan mahu mengotakan janjinya, GRILLED CHICHKEN BURGER yang saya mimpi-mimpikan, kami singgah sebentar MCD's , Terima kasih pada Chenta hati kerana sudi belanjain saya CGB ye sayang. Awak tahu saya mengidam burger itu, ceh dah macam orang mengandung dah. *ketawa*..


Selepas Selesai "dinner" , kami pun pulang , Terima kasih pada Chenta Hati kerana sanggup hantar saya pulang, *terharu*. Jadi aktiviti seterusnya adalah pulang dan dotdotdot. *ketawa* , haishh jangan fikir bukan-bukan , aktiviti kami seterusnya memang pulang, 

Tapi kasihan pada Chenta Hati , dia mengantok sangat mengantok, Niat di hati nak bawa kereta , tapi Fikirkan Road Block yang bersepah - sepah, saya padamkan hasrat, Pula dengan P tidak dapat lagi.

 I LOVE YOU SO MUCH SITI NORAINIZA (:

Tapi semuanya berjalan dengan Lancar dan selamat , Chenta Hati tiba di rumahnya dengan selamat, Alhamdulilah. Syukur. Saya takkan lupakan pengalaman sehari bersama awak ye Chenta Hati, Terima Kasih untuk segala - galanya sayang, Saya noktahkan di sini Assalamualaikum.

p.s : "Hehehe , pasti lah dapat salamnya b..meh dekat sayang meh" , Chenta hati ingat tak ini ? (:

p.s.s : Awak nampak manis sangat-sangat bila bertudung sayang. (:

1 comment:

C Zakura's said...

gemok !! i really2 loved ur post !! haiihh ! rasa nk pegi jumpa awak je skrg nyh ! hukhukhuk~

haha, dah lah tak kejut at the same time kene marah pulak tuh, padahal awak tak marah pun kan ? hehehe~

tapi perjalanan kita kali ini berjalan dengan lancar kan b, cuma that things je yg kita tak pat buat iaitu mandi manda sebabnya...ade lah ! hehe !

F1 eaa ? woow !! i like racing ! haha ! waspada ye kamu semua ! jgn pandang sebelah mata yer ! haha ! tapi jgn diamalkan kat jalan raya yg byk traffic lite sebab takot2 tak sempat nak tekan brek ! hahaha ! kan awk kan ? ^_* langgar jep ! alalalala~~

ye, tp selalu ingatkan awak "heh, jgn bawak laju2, hehe" baik tak sy wak ? hehe cehh ! :P

ahaha, nasi goreng amerika syarikat ! hahaha ! suka awak nya menu ! hehehe~ sy ckp cmtuh, sebab awak jugak kn yg pesan kt sy, "syg jgn mkn berulam air, nanti buncet ! " hehe, :)

ha ah ! naseb baek tade sape yg melarang kita berpakaian cmtuh kan, tp kolej skarg laen lah kan, dulu mane ade pkai jeans nyh sume, lau tak kompaun je memnjang, tp bila kita tgk suasana sekarg dah terbalik kot, haha ! agak protes cket lah ! huhuhu~

mate sy membunuh untuk awak je gemok ! ^_*

hahaha, ehh dia puji ea b ? *blur* haha !

cehh ! sy ke awk yg kalah ? sore sape yg cm AMY SEARCH tuh ? hahaha :P bestt ! t kite nyanyi ag k ! hehehehe~~ *practice lebih cket ! ahaha

kesian dia, nak tgk transformer tp sekali lagi cinta yg menang, hehe, takpe2, nanti kita tgk k.. tau !

hehehe, takpe, awak kan baru dpt "P" so takpelah, hehe, di maafkan, tggu nanti lelama, mesti awak boleh kalahkan sy.. hehehe wink2 !

tahu takpe ! best cerita tuh ! hehehe, "automatik" !! hahaha !

hehehe, mestilah ! sy akan kotakan janji sy pada awak ! hehehe, nanti mam ag ea mok ! mam byk2 biar lagi gemokk ! auum ! hehehe~

hahahaha, ye mmg kitorang pulang ok ! hehe ^_* takpe, nanti dah kua "P" awak boleh lah bawak sy pulak ! hehehe~~

hahahahaha ! tak boleh blah ! hahahahaha ! adeeesss ! teringat2 smpai sekarang mesej tuh !! hahahaha~~ waduh2 !! kikikikikii~~

manis ea b ? hehehe~ insyaAllah akn di teruskan..hehehe~ amin !

pape pun, di sini ingin sy mengatakan I LOVE U SO MUCHHHHHHHHH ! :* N THANKS FOR PRETTY POST THAT DEDICATED FOR ME DEAR ! REALLY APPRECIATED THAT SWEETEST THINGS ! HEHE~ MISSING U ALWAYSSS ! ^_* *tiap hari sayang !

All time ;