08 June 2011

Waktu , ini masanya aku tidur.


Waktu,ini masanya aku tidur.
lena , lena dan terus terlena.
ya , sepertinya yang lain masih berdengkur.
entitinya masih kekal disini,

Igauan - igauan mimpi ngeri.
masih berlegar - legar tanpa kenal erti sepi.
ya aku masih di sini, mengesek2 biola tanpa dawai.
yang ritmanya entah kemana , yang bunyinya sepi - sepi.


Idam kalbu ku cuma satu , tidak dua , tidak tiga.
idam kalbu ku cuma sekelumit jisim kosong , tanpa duga , tanpa rasa.
idam kalbu ku cuma secebis nikmat senyuman , tanpa berpura ,tanpa diminta.
idam kalbu ku cuma, cuma cuma....

Biar berhenti sebentar , penat aku bercuma.

Paling sia - sia tidak apa yang ku laungkan , tinggal angan sepi.
berdesiran tanpa jejak - jejak yang aku tinggal untuk rasa yang mati.

Waktu , ini masanya aku bangkit.
bangun,bangun dan bangun lagi.
ya, sepertinya yang lain masih bermain dengan mimpi.
jasad ku masih kekal di sini.

Entah layangan fikiran mana pergi.
masih aku sangsi.apa yang menanti
biarkan aku disini, mengejar mimpi.sampai jadi realiti.

No comments:

All time ;