16 May 2011

Padam Gelap.


Yang Esa , Jika Padamnya Terang Hari ini.
Berikan aku lagi kesempatan , Kesempatan untuk mengejar apa yang aku tinggalkan.

Yang Maha Mengasihani , Jika kau gelapkan Hari ini.
Berikan aku sesaat , Supaya masih bisa aku Kejar apa yang aku lewati.

Yang Maha Mengetahui , Jika sesaat aku bisa kau tarik.
Tarik sahaja , selepas selesai aku nyatakan yang aku sudah cukup bisa Kejar Semuanya.

Menarik pengalaman ini.
Indah pengalaman ini.

Sesaat pasti tidak bisa aku tinggalkan.
Sehari mungkin tidak , aku tahankan.

Biar sahaja , biar sahaja diri ini terbang pergi bersama putih si awan.
Biar sahaja , biar sahaja diri ini pergi menyelinap bersama kekal, supaya abadi selamanya.

Padam gelap , nyata aku masih di sini.
Tiba terang , aku masih di sini.
Nyata , pergi dan datang bukan abadi.
Nyata tidak , Mungkin esok , lusa, akan datang, aku pergi.

Ya, aku pergi tidak kembali.

No comments:

All time ;