12 April 2011

Lawan.

Kawan - kawan , aku tak perlukan definisi "kawan" ini bila mana kau bertalam - talam mukanya.
Kawan - kawan , aku jugak tak perlukan definisi "kawan" ini bila mana kau jenis makan kawan sendiri.

Ngap , Eh bukan macam itu.
Zass , jenis yang Tikam daripada belakang, macam itu.

Darahnya tiada engkau nampak.
Kesan nya mungkin engkau nampak.


Mungkin berbekas.
Mungkin kurang pergi dengan lekas.

Tapi mahu aku laungkan pada segenap mereka yang anggap sekeliling mereka kawan.
Jangan pandang mereka 360 darjah , atas bawah . Bila mana ia digelar kawan ia tidak perlu rupa seperti Zac Apron, tidak perlu Kereta mewah seperti lamborghini Gallardo , dan tidak perlu bermain bola sehebat Fernando Torehh.



p.s: Percaya tak kalau aku cakap sesetengah mereka yang berpangkat anak Dato' lebih merendah diri daripada mereka yang tidak ? (:

2 comments:

EwaFiwa said...

betul betul . sapa kuih talam tuh nizam , moh kita ngap dia haha

Opah Kentang said...

saya cuma suka ini!!

I like this :)

All time ;