22 January 2011

dulu aku kejar , sekarang aku kejar.

Dahulu waktu kecil aku kejar kasut yang berlampu - lampu di bawahnya , selagi tidak dapat aku akan menangis.
Sekarang , aku kejar kasut yang maha hebat supra , timberland , sebago docksides bagai. (:

Dahulu , aku kejar jajan , aku kejar cekedis , aku berlari - lari mendapatkanya.
Sekarang , aku kejar makanan yang maha hebat Searus dengan tumbesaran badan.

Dahulu aku kejar kereta hot wheels , dalam hati akan cakap , " peh ,lawanyee kereta hot wheels ni !"
Sekarang , aku tak pernah berhenti mengimpikan Mini Cooper S edition. Bukan mainan punya. maha hebat kan ? :)

Dahulu aku terkejar - kejar untuk tahu apa itu rasa suka , suka pada setiap kecantikan.
Sekarang , masih aku terkejar - kejar akan itu , tetapi aku buang kecantikan itu , aku kejar yang cantik hati.

 Dahulu waktu kecil aku kejar senyuman , sentiasa mahu rasa bahagia dengan bermain , galah panjang , sembunyi ibu , sangat sinonim. (:
Sekarang , aku kejar senyuman itu , dengan bertemankan pelbagai rasa dalam kehidupan bukan lagi bermain dengan permainan kanak - kanak , tetapi bermain dengan erti dan harga sebuah kehidupan.


p.s ; never ever get bored of it. (:

No comments:

All time ;