04 January 2011

boleh tidak ?


boleh tidak aku tutop ruang untuk aku menulis ini ?
siapa sokong, angkat tangan,siapa tidak sokong, turun tangan

boleh tidak aku berhenti daripada bermadah macam orang tiada arah.
siapa suka tolong senyum.siapa tidak suka tolong herdik.

menguap sebentar.
bermimpi macam halilintar,
sibuk menerbangkan mereka yang getar,

aku orang lemah,!
aku orang hina.!
aku orang biasa.!
aku orang kurang "symmetrical"
kata orang,symmetrical itu "handsome"

biarlah.
aku sedar mana tempat aku.
biarlah,
aku sedar mana aku berdiri.
tiada semegah "engkau"

biar tamak itu kau telan sampai kembung perut.
biar sombong itu kau tunjuk sampai hidung kau tajam.
macam cerita hikayat "pinocchio"

sudah.
penat aku bermadah,
takut tertagih macam dadah.
silap hari aku yang terngadah.

yang benar.aku mahu tutop blog ini.
siapa setuju ?












p.s ; lelah.menanti belah,retak tiada berentak.

No comments:

All time ;