10 August 2010

semalam ramadhan ;)


ramadhan semalam penuh dengan kisah yang mencatit seribu satu arti,
yang menidakkan segala yang tersimpul erat mengikat hati,

oh ramadhan datang lagi,
dia kembali lagi,
datang menguji,
membahaskan jati diri,

mungkin aku terlupa yang aku makin lali,
lali dan lari dengan helah tipu dunia yang tak pernah sepi,
sepi dirundung masalah yang tak pernah akan aku sesali,
biarpun aku tahu ramadhan lah yang menguji aku untuk perkara terlewati,

oh ramadhan datang menjelma lagi,
kau harus kuatkan diri!
itu semua godaan si syaiton yang jiji'!
berharap kau ingat di mana kau berdiri.


ramadhan semalam biarkanlah sahaja berlalu,
yang penting apa yang sedang aku lalui kini,
aku rela dengan segala ujian yang datang bertalu-talu,
kerana aku sedar akan nikmat dan hikmah bakal aku tempohi 

p.s;salam ramadhan ;)

4 comments:

jiwagambarkosong said...

suka puisi ini

nizam aziz said...

thanks jiwagambarkosong! :)

black forest said...

epy ramadhan :)

nizam aziz said...

epy ramadhan too cik ain! :)

All time ;