13 August 2010

aku takkan kata.

jam berdetik lagi.
tunjuk pukul 1 pagi,
kenapa "kau" tak tidur lagi,

malas la aku nak tidur lagi,
hati aku bermonolog macam orang gila sepi,
aku sahaja biarkan diri aku mengabai mimpi,

aku takkan kata aku sepi,
sedangkan memang benar aku sepi,
sepi akan datangnnya alibi,

memang aku sepi,
memang jiwa aku diketepi,
memang hati aku sudah tidak diterapi,


tapi aku terus-terusan nafi,
perkara yang aku anggap aku insafi,
sebenarnnya masih jauh untuk aku kecapi.

aku biarkan lagi diri aku dirundung sepi,
kali ni aku ibaratkan bagai tak bertepi,
sebab sepi aku memang susah untuk aku hepi,

aku tersenyum?belum tentu aku gembira,
aku sedih?belum tentu aku hiba,
aku kata ini,itu,belum tentu aku dapat 'damba',
aku insan biasa sahaja,
terjatuh terbangun itu perkara biasa,

tapi biarlah aku terus-terusan mengundang sepi yang tak akan pernah episodnnya diakhiri,
dan biarlah jugak aku terus-terusan menjadi pengarah bagi sepi yang aku sendiri arahi,
sebab aku dah lena dan leka dalam permainan sepi dunia yang biasa buat aku termenung sendiri,

p.s; hati aku cakap,memang aku sepi :)

4 comments:

jiwagambarkosong said...

maaf..kita sama..maksud d sini kita sama-sama sepi..lalu??biarkan saja..mungkin ini hanya dugaan o ujian..kadang-kadang sepi itu happy..kerna ia xmengganggu sesapa..thats my opinion..

nizam aziz said...

hah.kadang2 sepi itu indah..

ada je hikmah di sebaliknnya,tapi kita tak pernah sedar.tak pernah sedar akan hadirnnya hikmah tu..

yupp,tanpa dugaan dan ujian,bukanlah kehidupan. :)

black forest said...

kdg2 sepi itu indah
dan kdg2 sepi itu menyeksakan

but the most important is, i hate SEPI !!

nizam aziz said...

i hate sepi too cik ain ;(

but terpaksa jugak bergelumang dalam kesepian ;(

All time ;