10 August 2010

aku dan luahan hati.

hurmm.ketak,ketak ketuk.papan kekunci diketok.
hurmm ntah lah..maaf lah kalau blog aku jiwang,
hurmm biarlah,,yang melalot aku.bukan kau?
hurmmm..fikir-fikir apalah kan?.pening lah aku pandai.

sekarang dunia bagi aku prejudis,
kemana kau pergi je kau akan dipandang sinis,
tak kira la kau macho ke,tak ke.jambu ke,manis.
yang penting bagi aku manusia tak akan pernah lari dari jadi bengis.

bagi aku hidop sekarang bagaikan watak dalam cerita,
kau menjalani hidop kau hanya untuk tatapan umum,
diadili orang yang tak pernah diam akan segala ke-luar biasaan.
bagi kau mereka hanyalah pemerhati yang tak akan lelah memerhati,

dunia,bagi aku indah kalau kita pandai nikmati,
isi alam,bagi aku padat kalau kita bijak menghayati,
fikiran orang,entahlah.rumit untuk aku teliti,
tapi aku sedar akan dugaan dunia yang tak akan pernah berhenti,

pernah aku terfikir,kenapa kau jadi macam itu?
pernah aku bermonolog,kenapa kau hidop untuk 'nama'?
pernah aku sendiri kusotkan kepala semata untok lihat manusia mencipta jalan hidop,
mereka terkadang memilih untok sengsara,sedangakn aku memilih untok memerhati,

kenapa kau jadi macam itu manusia?
kenapa kau gelarkan kau manusia jika apa yang kau hadapi tak mampu untuk kau buang sia-sia,
sia-sia sahajalah kau hidop beriya-iya,
kau kejar apa sahaja?aku kejar berjaya.kerjaya.

layak tak aku cakap yang dunia sekarang ni cliche?
orang kaya sentiasa di atas sahaja,
orang yang biasa dipandang rata sahaja,
hey manusia!ini bukan zaman black or white power!
hey s**lan!ini bukan zaman hitam putih diskiminasi!

dahlah.tangan aku penat nak menaip,
mata aku dah saket merenung tajam skrin lappy aku ni,
hati aku dah saket seiring apa aku tulis,
minda aku dah tersekat nak luahkan apa yang terbuku.

p.s;penat lah. -,-

2 comments:

black forest said...

pdulikan ape org nk ckp
be like me.. wat dunno je
dorg yg skt aty nt :)

nizam aziz said...

haha.cik ain oi.ini luahan hati seorang nzm la cik ain :)

All time ;