21 July 2010

Soal hati siapa yang tahu kan?

ukiran manis di pipi terukir.
menguntum segala senyuman yang mampu buat benak terfikir.
bahagiakah aku bila hati ini sendiri,
tapi soal hati siapa tahu kan?

indah ketawa menghiasi hari-hari,
mewarnakan segala kekosongan isi hati,
urm,indahkah hari ini? bila aku melirik pada yang tak pasti,
tapi soal hati dan perasaan siapa tahu kan?

hari-hari yang aku lalui tanpa kau amat seri,
seri bagaikan matahari yang menyinari,
sungguh aku nafikan diri aku untuk tidak mencintai,
aku tak mampu nafikan yang cinta aku masih kuat terpatri,
tapi soal hati dan perasaan aku pernah tak orang ambil tahu kan?

deria merasakan indah bagai ditemani,
ditemani pari-pari yang indah berlabuh di dinihari,
sebentar!berangan kah aku akan indah yang hadiri ini?
tapi soal hati dan perasaan siapa yang tahu kan?


bahagia aku menjalani hari-hari sepi,
sepi tanpa hadir kau yang temani hari,
temani hari-hari aku yang berlalu bagaikan harapan yang lari,
tapi kan,soal hati dan perasaan aku siapa yang tahu kan?



biarlah aku sembunyikan dalam hati,
di luar tetaplah senyum sendiri,
aku tak mahu hidup ditemani masa-masa lalu yang melepasi,
melepasi segala had logika aku untuk berfikir merealisasi,
kerana aku tahu segalanya berakhir dan perlu disudahi,
tapi soal hati dan perasaan aku,tak pernah siapa pun ambil tahu.

jadi biarkanlah sahaja aku tersenyum bagaikan tiada hari esok,
kerana aku pasti bertemu dengan pen-CIPTA yang ESA satu hari kelak
aku tidak mahu jati diri aku "bengkok"
kerana permainan hati dan perasaan itu tiada siapa pun dapat elak.
meskipun soal hati dan dan perasaan aku tak pernah orang ambil kesah.

p.s;tersenyum ditemani hari-hari yang agak hurmm,entah la. ;)

6 comments:

black forest said...

like ur latest entry :)

nizam aziz said...

terima kasih ain dit5/1 hehe. :)

black forest said...

igtkn ko x knl aq td.. hehe

nizam aziz said...

haha.aku kenal la.cuma tak pernah bertegur kan?? :)

black forest said...

yup.. but it's ok then
knowing through blogs alrite gak kn ? :)

nizam aziz said...

haha.ok la tu.but ak friendly la ok.nak tegur aku kat kolej pun tak apa :)

All time ;