24 July 2010

Buahan Eksotik ;)


biasa dengar makanan eksotik sahaja kan?kan?dan haiwan eksotik sahaja kan?and pernah dengar tak buahan eksotik?so fresh your mind by this post. :) and this fruit was listed to be an exotic fruits.


squared watermelon.
boleh didapati hanya di osaka dan tokyo japan.berharga 10,000 yen. ;)



Pomegranate
buah merah mak ngah ni senang didapati di iran,sangat sesuai dijadikan "ubatan"


Dragon Fruit
Boleh didapati di malaysia.juga boleh dijadikan teh dan jus :)


Kiwano
hah,yang macam durian ni sbenarnnya dalam keluarga timun,kacukan lemon,wah pening.berasal dari afrika.


Star Fruit
hah,sape yang tak tahu buah ni.baik korang tak payah jadi manusia ok. -,-


Rambutan
bagi "mat salleh" diaorang amat peli tengok rambutan ni,tu sebab diaorg cakap rambutan ni exotic,bagi rakyat malaysia dah biasa dah kot :)


Ackee
buah ini adalah buah kebangsaan bagi rakyat jamaica.exotic sangat-sangat sampai beracun -,-

 

Budhha's hand
heh ni nama agak keagamaan,datang dari keluarga lemon sahaja. :)


Urucu
ini version mini durian.yang berwarna merah.nama saintifiknnya bixa orellana.mudah didapti di amazon :)
namun terkenal di kalangan spanish.

p.s;durian tak eksotik ke?

No comments:

All time ;