03 June 2010

Renungkan..


assalamualaikumm..kom apa kombat,,bat ape batman..hahaha,,mengarut je an..dah la malas nk mengarot..straight to the point je la k..kat snie nzm nk titipkan sdkt sbnyk..urrmm sdkt sbnyk ape ekh?ntah la..yg penting korang renung2kanlah k..dah lme nzm nk tulis entry nieh,.but takde masa n tak berpeluang..

bismillahirahmanirahhim..

1. Ianya sangat menyakitkan pabila kita mencintai sesorang,menaruh hati,,dan cinta kita tidak berbalas,dan iannya cuma bertepuk sebelah ttangan..but,ape yg lagi menyakitkan adalah,,mencintai seseorang,tetapi anda tiada usaha untuk membiarkan orang yang anda menaruh hati itu tahu tentang perasaan anda..

2. Ianya sangat menyedihkan pabila kita anggap kita ketemui orang yang sangat2 bermakna dalam hidup kita,,tapi pada akhirnnya,anda dapati si dia bukanlah untuk anda dan terpaksa melepaskan si dia pergi dari hidup anda..

3. Jenis kawan yang baik ialah,di mana anda hanya duduk di sebelahnnya kemudian anda pergi tanpa sebarang kata2 dan menggangap iannya perbualan yang terhebat pernah kaum bualkan..

4. Ianya benar,apabila kita tidak tahu apa yang bakal menghadapi kita,sehingga kita kehilangannya,,dan iannya juga benar kita tak tahu ape yg kita kehilangan,sehinggalah iannya tiba.

5.  IANYA MENGAMBIL MASA YG AGAK SINGKAT UNTUK JATUH HATI PADA SESEORANG,BERJAM2 UNTUK MENYUKAI SESEORANG,DAN BERHARI2 UNTUK MENCINTAI SESEORANG,TAPI UNTUK MELUPAI SESEORANG,IANYA MENGAMBIL MASA YANG AGAK LAMA,MUNGKIN SEPANJANG HAYAT..

6. jangan memandang hanya pada rupa,kerana ianya "muslihat",dan jangan juga memandang pada kekayaan,ianya memusnahkan,,,carilah seseorang yang mampu membuatkan anda tersenyum biarpun dalam kesusahan..kerana hanya senyuman yang mampu membuat hidup anda yg kealm menjadi terang.

7. Impikanlah saja ape yang anda mahu impikan,pergilah ke mana saje anda mahu pergi,,dan jadilah sesiapa sahaja yang anda mahu jadi,,kerana anda hanya mempunyai satu nyawa dan satu peluang untuk menrealisasikannya.

8. Sentiasa memahami seseorang adalah amat penting..jika anda terasa terluka akan seseorang..mungkin juga anda harus sedar bahawa tak mungkin seseorang itu sengaja melukakan anda,mungkin anda tak sedar yang anda telah melukakan hati seseorang itu sebenarnnya..

9. kadang2 sesetengah ayat yang kita hamburkan mampu membangkitkan perselisihan,,dan kata2 yang kejam mampu memusnahkan kehidupan,,dan sepatah kata tak bermakna amat memeningkan..tetapi,sepatah kata yang indah mampu memnyembuhkan dan menenangkan..

10. Orang yang paling gembira tidak semestinnya memiliki kesempurnaan dari segala aspek,tetapi mereka melakukan segala2nya dengan penuh rasa gembira..biarpun apa yang dilakukan tidak menyeronokkan..

11. CINTA BERMULA DENGAN SENYUMAN,,BERCAMBAH DENGAN CIUMAN TULUS,,DAN BERAKHIR DENGAN TANGISAN,,TETAPI PABILA ANDA DILAHIRKAN,ANDA MENANGIS,DAN ORANG DI SEKELILING ANDA TERSENYUM,,JADI HAYATILAH HIDUP ANDA,,KERANA PABILA MATI BIARLAH ANDA SAHAJA TERSENYUM,,DAN ORANG DI SEKELILING ANDA MENANGIS UNTUK ANDA..JADILAH INSAN TERBAIK..



p.s; ;)

No comments:

All time ;